Serwis wykorzystuje pliki cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
x

Jak szkolenia wpływają na firmę?

25 Cze
2018
JIRA program

Szkolenia nie tylko podnoszą kwalifikacje pracowników, ale też zapewniają im możliwość rozwoju. Zapisując siebie i pracowników na kursy, sprawiasz, że zyskują pracujący dla Ciebie ludzie, a co za tym idzie i firma.

W dzisiejszym artykule przyjrzymy się, dlaczego warto zapisywać pracowników na szkolenia. Jak one wpływają na firmę i jej efektywność? Więcej w dalszej części tekstu.

Na początek trochę statystyk

Portal Pracuj.pl przeprowadził badania na temat tego, co motywuje pracowników, opierając się o dane zebrane w tamtym roku. Jak możemy przeczytać w ich raporcie największy wpływ na podjęcie decyzji o zmianie pracy, ma dofinansowanie do urlopu (72. proc.) i szkoleń (70 proc.). Na trzeciej pozycji (62 proc.) klasyfikuje się prywatna opieka medyczna, a na czwartym miejscu jest możliwość pracy zdalnej (40 proc.).

Co ma wpływ na decyzję o zmianie pracy

Źródło: http://media.pracuj.pl/26283-benefity-czyli-co-motywuje-pracownikow

 

Jak widać z powyższych danych, pracownik ceni sobie granty, które pozwalają mu zaoszczędzić trochę pieniędzy. Co najważniejsze profity nie są tylko związane z oszczędnościami, które odciążają domowy budżet, liczą się też pozwalające danej osobie rozwijać się pod względem zawodowym.

Pokazując Ci te statystyki, chcemy podkreślić rolę i istotę szkoleń dla pracownika. To szansa nie tylko dla niego, by podnieść kwalifikacje zawodowe, ale też motywacja, by wkładać więcej wysiłku w wykonywaną pracę.

Jak szkolenia wpływają na firmę?

Odpowiednio wybrane szkolenie to wiele korzyści nie tylko dla pracowników, ale całego przedsiębiorstwa. Jak szkolenia wpływają na firmę? Przygotowaliśmy dla Ciebie aż 3 profity, które niesie ze sobą dobre szkolenie.

  1. Profesjonalizm pracowników buduje pozytywny wizerunek Twojej firmy

Większa wiedza i kompetencje zatrudnionych pracowników to czynniki, dzięki którym mogą oni zapewnić klientowi profesjonalną obsługę na wysokim poziomie. Odpowiednio przeszkoleni pracownicy potrafią lepiej wykonywać prace na danym stanowisku, ale też mają szansę na zminimalizowane błędów oraz ulepszenie dotychczasowych działań. Efektywność pracownika jest nie tylko zależna od doświadczenia i stażu, ale też od wiedzy, jaką posiada. A tą wiedzę pomagają zwiększyć właśnie szkolenia.

Warto jeszcze podkreślić, że wysoka jakość obsługi klienta wpływa na pozytywne opinie dotyczące Twojej firmy. Jeśli zależy Ci na budowaniu silnej marki, koniecznie weź pod uwagę to, na jakim poziomie jest u Ciebie obsługa klienta.

  1. Pracownik czuje się doceniany, co przekłada się na mniejszą rotację

Zapisywanie pracowników na szkolenia lub dofinansowywanie im kursów, którzy sami wybierają, sprawiają, że pracownik czuje się doceniany. Widzi, że firma w niego inwestuje, co pozytywnie wpływa na jego zaangażowanie.

Szkolenia wpływają też na lojalność pracownika wobec firmy, dzięki czemu jest mniejsza szansa na to, że będzie on szukał nowego miejsca pracy. Mniejsza rotacja pracowników pozwala też utrzymać większy profesjonalizm, a co za tym idzie budować pozytywny wizerunek firmy.

  1. Mniej błędów, mniej konfliktów = lepsza atmosfera w pracy

Doświadczenie oraz większa wiedza sprawiają, że pracownik popełnia mniej błędów, co z kolei prowadzi do mniejszej ilości konfliktów między działami. W ten sposób możesz polepszyć atmosferę pracy.

Warto tutaj nadmienić, że nie tylko mniejsza ilość pomyłek wpływa na to, jak pracownikom się ze sobą współpracuje. Wspólne szkolenia pozwalają im się lepiej poznać, spędzić razem czas. Zintegrowany zespół lepiej razem działa, a szkolenia są właśnie okazją, by ekipa mogła się ze sobą „zgrać”.

 

Wiemy, jak ważne są szkolenia, dlatego JIRA oferuje szkolenia dla firm, które korzystają z programu JIRA. Ze szkoleń dowiesz się, w jaki sposób szybciej i lepiej korzystać z programu JIRA, dzięki czemu Twoja praca będzie jest prostsza!