Serwis wykorzystuje pliki cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
x

Kluczowe elementy biznesu

13 Sie
2018
Kluczowe elementy biznesu

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, jako przedsiębiorca borykasz się z tymi samymi dylematami, co inni właściciele firm. Każdy biznes opiera się na tych samych fundamentach, a jeśli je zbudujesz, będziesz w stanie odnieść sukces.

Jakie kwestie musisz wziąć pod uwagę jako początkujący przedsiębiorca? W dzisiejszym artykule przedstawimy Ci 4 kluczowe elementy biznesu, bez których niemożliwe jest stworzenie dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa.

Zacznij od analizy konkurencji

Zanim zaczniesz tworzyć biznesplan albo składać odpowiednie wnioski do urzędu, musisz poznać swoją konkurencję. Sytuację można porównać trochę do gier planszowych, nie rozpoczynasz rozgrywki, jeśli nie znasz zasad. Nie dość, że nie miałbyś/łabyś szansy na odniesienie wygranej, to gra dostarczyłaby Ci jedynie niepotrzebnych nerwów. Dlaczego analiza konkurencji jest kluczowym elementem biznesu?

Przygotowana ze starannością analiza konkurencji pozwoli Ci oszacować, czy Twoje przedsiębiorstwo ma w ogóle jakieś szanse. Dowiesz się, ilu masz potencjalnych (pośrednich i bezpośrednich) konkurentów, czy jest popyt na Twoje produkty/usługi oraz, czy rynek, na którym chcesz zasłynąć, jest przyszłościowy.

Weź również pod uwagę swoje umiejętności, wiedzę i doświadczenie. Czy branża jest Ci znana? Czy posiadasz odpowiednie kwalifikacje, a może musisz je dopiero zdobyć? Jeśli tak, to w jaki sposób możesz rozwinąć swoje umiejętności? To kluczowe pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć.

Co chcesz osiągnąć? Ustal strategię

Przeanalizowałeś/aś rynek, a statystyki są po Twojej stronie – rynek jest przyszłościowy, konkurencja jest mała, a popyt na usług/produkty rośnie. To wymarzona wręcz sytuacja dla wielu przedsiębiorców, a jednak wciąż może Ci się potknąć noga. Aby tego uniknąć, musisz wprowadzić kolejny kluczowy element biznesu, czyli strategię.

Strategia biznesowa pozwoli Ci ustalić, co chcesz osiągnąć, a także pomoże Ci zastanowić się, w jaki sposób masz zrealizować wytyczone cele. Oczywiście, można spontanicznie próbować prowadzić biznes i zdać się na łut szczęścia. Jeśli jednak chcesz odnieść sukces, to działanie bez konkretnej wizji nie jest dobrym pomysłem, zbyt prosto można się potknąć. Oczywiście, strategia biznesowa nie ochroni Cię przed błędami, ale na pewno pozwoli Ci je znacznie zminimalizować.

Grupa docelowa – kim są Twoi klienci?

Aby utrzymać się na rynku, musisz zarabiać. By zarabiać, musisz przyciągnąć swoich klientów. Aby przekonać ich do wybrania Twojej firmy, musisz wiedzieć, kto jest Twoją grupą docelową. Niemożliwe jest prowadzenie odnoszącego sukcesy przedsiębiorstwa bez określenia, kim są Twoi klienci. Promowanie produktów/usług ma jedynie sens w momencie, w którym znasz swoich klientów i wiesz, do kogo kierujesz przekaz.

Jasno określ, do kogo kierujesz swój produkt/usługę, zanim podejmiesz jakiekolwiek działania promocyjne. W ustaleniu grupy docelowej przyda Ci się analiza konkurencji, dlatego koniecznie na spokojnie ją przestudiuj.

Korzystaj z dostępnych narzędzi

Kluczowe elementy biznesu to nie tylko kwestie związane ze strategią i promocją firmy. To również narzędzia, które ułatwią życie Tobie i Twoim pracownikom. Dobry system upraszcza pracę i jej organizację. JIRA, wersja polska, posiada niezbędne funkcje, bez których niemożliwe jest prowadzenie własnego biznesu.

Z pomocą JIRA Polska możesz zarządzać dokumentacją, zasobami firmy, czy tworzyć kartotekę pracowników. Nie można też zapomnieć o funkcji tworzenia i zarządzania projektami. Dzięki JIRA wszystkie istotne dokumenty masz pod ręką, a także na bieżąco możesz śledzić stan swoich projektów.